Meditacija

Spoznajte svoj um

Meditacija

Spoznajte svoj um

Redna cena: 24,00 €
Popust: 7,00 %
Spletna cena: 22,32 € *
Klubska cena: * * Pri naročilu v spletni knjigarni Primus.si (klik na gumb Naroči knjigo)

Naroči knjigo

Zbirka PREPROSTO je namenjena hitremu, učinkovitemu in praktičnemu učenju.

Delo na sebi je najtežje začeti, zato nas te knjige spodbujajo k premiku v izkušnjo, ki nas bo naprej usmerila v bolj poglobljeno raziskovanje tistega, kar doživljamo v svoji notranjosti.

 

Ko je Matteo Pistono srečal mojstra za meditiranje, ga je vprašal:

»Kako lahko pomagam spremeniti svet na bolje?« Rekel mu je: »Najprej se moraš naučiti meditirati, le tako boš spoznal sebe. Ko resnično spoznaš sebe, boš resnično zmožen pomagati drugim.«

 

Kaj je meditacija?

»Meditacija ni enkratna, ustaljena izkušnja. Je bolj dinamičen in stalen proces, širjenje našega zavedanja. Z meditacijo pridemo do spoznanja nedeljivosti svoje resničnosti od čutnih dražljajev do svojih misli in občutkov.«

Z meditacijo spoznavamo razsežnosti in zmožnosti svojega uma.

Zakaj meditirati?

Z meditacijo lahko odkrivamo resnično radost in zadovoljstvo, ki izhajata iz naše notranjosti. Z meditacijo gremo v smer odkrivanja resničnega zadovoljstva.

»Zagotovo lahko zunanje okoliščine lahko nekomu pomagajo k srečnosti in blagostanju, vendar sta konec koncev srečnost in trpljenje odvisna od uma in tega, kako ta zaznava.« Dalajlama

Kako kultiviramo um?

Pri meditaciji se osredotočamo na svoj notranji svet. Um moramo izuriti v osredotočenosti in vztrajanju, da doživimo izkušnjo, notranje razumevanje in vpogled v skrivnost in pravo resničnost.

Katera orodja pomagajo pri meditaciji?

Pri kultiviranju uma se naša meditacijska vadba začne z razvijanjem različnih mentalnih orodij.

Nekatera izmed teh so osredotočenost na eno točko, čuječnost, prostornost in nemoteno zavedanje.

Avtor nas v tej knjigi, da se za meditacijske dejavnosti zadržimo pri vsakem poglavju teden ali dva ali več. Ponavljanje je eden od ključev vadbe. Ni treba hiteti.

Kje začeti? »Kaj potrebujem, da začnem meditirati?«

Pred meditacijo jasno določimo namen in si odgovorimo na vprašanja:

·         Zakaj želimo meditirati?

·         Kaj je tisto, kar želimo od meditacije?

·         Kako lahko naše meditiranje koristi drugim?

Naša meditacija odmeva izven nas, tudi kadar se tega ne zavedamo. Z njo širimo področje koristi od sebe k drugim.

Katera sta najpomembnejša vidika meditacije?

V meditaciji kultiviramo mirnost telesa, ker se pri premikanju telesa pojavi težnja po vzbujanju misli in razmišljanju, kar lahko zmoti um. Ko se učimo meditirati, ne skušamo ustaviti misli, temveč skušamo zmanjšati odvračanje pozornosti.

Kako povežemo telo z umom s pomočjo skeniranja telesa?

Skeniranje telesa zbere našo pozornost, ki je tako pogosto razpršena navzven, ko lovi, kar vidi, sliši in misli, in to preusmerja. 

Kako poteka skeniranje telesa, ki poveže naš um s telesom v celoto, bomo odkrili v knjigi Meditacija.

V vsakem meditacijskem položaju, sede, stoje, med hojo ali leže, je pomembno, da ohranjamo čuječnost. Čuječnost omogoča zravnana, a ne toga hrbtenica.

V knjigi bomo izvedeli osnovna pravila za meditiranje sede, s prekrižanimi nogami in leže na hrbtu. Izvedeli bomo tudi o praksi meditiranja med hojo ter kako s pomočjo meditacije utonemo v globok in okrepčilen spanec.

 

Kakšne so koristi koncentracije na dihanje oz. na ponavljajoč se vzorec vdihov in izdihov in kratkih premorov med njimi?

Kaj naj naredim z vsemi temi mislimi?

Kako nam čuječnost pomaga pri meditaciji?

Čuječnost je protistrup za tisto, kar nas zmoti. Kako ta protistrup deluje bomo izvedeli v knjigi  Meditacija.

Kaj naredimo, ko opazimo, da smo se odvrnili od predmeta koncentracije? Kaj storiti, ko se zalotimo, da razmišljamo?

Kako vključimo meditacijo v vsakdanje življenje?

V knjigi bomo dobili osem nasvetov za utrditev vsakodnevnih meditacijskih dejavnosti.

Vsakokrat, ko si vzamemo čas za meditacijo, kultiviramo mirnost, tišino in zavedanje. Združeni ti trije vidiki naše dejavnosti v nas uravnotežijo sprostitev in pozornost. To je tisto ravnotežje, s katerim spoznavamo svoj um.

Kako ustvarimo pogoje za globoko izkušnjo meditacije: mirnost, tišino in zavedanje?

Pri svoji dejavnosti moramo najti ravnotežje med pozornostjo, budnostjo in prostornostjo.

Kaj je zavest?

Osvetlitev in spoznanje.

Iz pogovora avtorja knjige in zen učitelja Thich Nhat Hanha v času, ko je prebival v samostanu na Tajskem:

»Kako da jeza ne preplavi vaše zbranosti in potrpežljivosti?« Za trenutek je počakal. Potem je pokazal na blaten zelen ribnik. »Tamle, vidiš?« Pokazal je na en sam, čisto bel lotosov cvet. »Brez blata ni lotosa.«

Kako med meditacijo ravnati z močnimi občutki in »izkušnjami«?

Na svoji meditacijski poti smo deležni treh posebnih izkustev: blaženosti, jasnosti in stanja brez misli.

Medicinske raziskave v zadnjem desetletju kažejo na to, da čuječnost in meditacija pozitivno prispevata k ravnanju z bolečinami, tudi pri tistih, ki trpijo zaradi kroničnih bolečin.

»Kaj, če med meditacijo v telesu čutim bolečino?« Kako ne postati ubežnik iz svojega življenja?

Ko je avtor knjige nekoč delal kot nadzornik človekovih pravic, si je vzel mesec dni odmora, da se je učil in vadil pri svojem učitelju v Tibetu. Ko je prišel, mu je učitelj rekel, da je v stresu. Povedal mu je o svojem delu, da poroča o človekovih pravicah, nasilju, in o tem, kako jezen je na povzročitelje hudodelstev, ki jih je raziskoval.

Med drugim tednom ga je učitelj videl, da v svoji meditaciji postaja preveč zadovoljen in miren, ter pomislil, da morda postaja navezan na to, da je miren. Neko jutro, ko je poleg njega tiho meditiral, je kar nenadoma butnil imena političnih voditeljev, do katerih je imel močan odpor.

V trenutku se je odzval z občutkom neke vrste močnega besa, ki se je dvigal iz njegovih prsi.

Videl je, kaj se v njem dogaja, in rekel:

»Glej svoje odzive, ne hrani jih. In potem se vrni na svoj predmet koncentracije.«

Kako dolgo misel, čustvo ali občutek ostaja v umu? Kako dolgo zaznava enega od čutil, na primer za zvok, traja v umu?

Zemljevid motenj: osem zavesti

Osem zavesti nam pomaga, da pojmovno uredimo, kar se dogaja v umu samem med zaznavanjem dražljajev in posledičnih odzivov nanje.

V knjigi bomo izvedeli:

·         Kako lahko obrnemo kopičenje in jačanje navad v osmi zavesti?

·         Je mogoče osmo zavest popolnoma izprazniti, tako da lahko ostanemo neprestano v čistem zavedanju, ne glede na to, kaj se pojavlja?

·         »Kako pomembna je meditacija v vsakdanjem življenju?«

·         Kako pogosto se čez dan izgubimo v premišljevanjih in zamudimo, kar je tik pred nami?

·         Kako najti prostor v življenju?

»Meditacija je bila eden od največjih darov, ki sem jih prejel. Iz spoštovanja se priklanjam svojim učiteljem in duhovnim prijateljem, ki so me učili. Da sem prišel do tega, da spoznam svoj um, je bila najbolj izpopolnjujoča in globoka pot, na katero sem se podal v svojem življenju. Veselim se, da jo podelim z vami.«

– Matteo Pistono

Tehnični opis

ISBN: 978-961-229-141-9
Dimenzije: 14,00 x 23,00 cm
Št. strani: 168
Vezava: Mehka vezava

Ostale avtorjeve knjige

Oznake

Sorodne knjige iz zbirke